Marketingul s-a dovedit necesar şi oportun oriunde şi oricānd au existat schimburi, de orice natură, īntre oameni şi īntre comunităţi umane. Īn vremurile primitive, īn care nu se inventase īncă moneda, ca şi īn era sistemelor de gestiune computerizată şi moneda magnetică, contemporane nouă, īntre producatori şi consumatori se stabilesc, īn mod inevitabil, relaţii de schimb. Īntr-o formă sau alta, īn toate lumile cunoscute au existat vānzători şi cumpărători care au dezvoltat diverse canale şi forme de comunicare īntre ei. Au existat transportul, logistica şi distribuţia mărfurilor, precum şi canalele de circulaţie şi difuzare a informaţiilor.

Īn esenţă, marketingul se reduce la o serie de principii şi o sumă de instrumente. Principiile par a fi imuabile şi ne place să le numim spirit de marketing. Instrumentele sunt supuse unui proces permanent de dezvoltare, adaptare şi inovare. Utilizarea lor īn diferite forme şi combinaţii rămāne mereu la latitudinea marketerului. Cu alte cuvinte, a utiliza instrumente specifice nu īnseamnă īntotdeauna a face marketing. Mai important este să acţionezi īn spiritul lui. Īn ultimă, ca şi īn primă instanţă, a face marketing īnseamnă că Măria Sa Clientul să iasă din firma ta convins că a facut o tranzacţie excelentă, să se fi simţit bine şi, neapărat, să fie animat de o puternică dorinţă de a reveni.

Īnsuşi vocabular marketing, preluată ca atare īn mai toate limbile pămāntului, vine de la englezescul market = piaţă, căruia i s-a adăugat sufixul –ing care indică prezenţa şi continuitatea acţiunii.

Īn linii mari, a face marketing īnseamnă a acţiona pe piaţă, dezvoltānd produse şi servicii şi distribuindu-le acolo unde este nevoie de ele şi acelora care le aşteaptă şi au cu ce le plăti.
Pentru a vinde, producătorii au nevoie de consumatori care să cumpere. Pentru a găsi acei consumatori şi a-i convinge să facă acest lucru, este necesar să se cerceteze nevoile, dorinţele, comportamentele, atitudinile şi opiniile pentru a depista consumatorii potenţiali; să se conceapă şi să se realizeze produsele care satisfac aceste nevoi şi dorinţe; să se plaseze şi să se distribuie produsele acolo unde sunt cumpărate sau consumate; să li se stabilească un preţ, să fie promovate pe piaţă şi īn conştiinţa consumatorilor potenţiali prin comunicarea cu aceştia.
Brand-urile noastre









S.C. Imageline SRL
Nr. ord.Reg.Com./ an J19/21/2002
C.I.F. RO14415709
IBAN RO88BRDE 210S V014 8187 2100 / RON
Banca B.R.D Odorheiu Secuiesc
Capital social 1000 RON

Sediul: Str. Bethlen Gįbor Nr. 55
535600 Odorheiu Secuiesc
Jud. Harghita
Tel.: 0266-218083
Fax: 0266-214173
Pįl Zsuzsanna
director executiv
zspal@imageline.ro